Elleke Verwaijen Onderwijs Training en Advies
L staat voor leren

Aanbod

Het zijn de leraren die het moeten doen
Niet in de methodes, niet in het digitale lesmateriaal, niet in leerlijnen: goed onderwijs van deze tijd ligt in de handen van de leraren. Zij moeten onderwijs ontwerpen voor het leven zelf, en onderwijs organiseren waarin elke leerling zich persoonlijk kan ontwikkelen; onderwijs van deze tijd; levensecht.  
Dat kunnen die leraren niet zomaar.
Daar hebben leraren elkaar bij nodig en een nieuwe gereedschapskist, scholing, inspiratie, voorbeelden en sturing.

Ik kan helpen: besturen, schoolleiding en onderwijsinstellingen, teams.
Ik kan leiding geven, teams aansturen, motiveren, mét verstand van zaken, met kennis en ervaring, én met enthousiasme en veel energie.
Ik ken de theorie én de praktijk van goed leiderschap en van goed onderwijs.

Interim schoolleider / teamleider
Soms heb je tijdelijk een leidinggevende nodig, voor de school of voor een team. Elleke Verwaijen heeft ervaring in basis- en voortgezetonderwijs. Zij is beschikbaar als interim.

Koers-visiesessie 21ste eeuw leren
Door te divergeren en te convergeren komen we tot welke koersuitspraken gelden in deze organisatie.

Inspiratiesessies
In een korte bijeenkomst geïnspireerd worden? Dat kan in een inspiratie-sessie. Wat kán eigenlijk allemaal? Wat gebeurt er allemaal in onderwijsland rond ICT-rijk onderwijs? Welke kanten kan het op? Wat kan ik kiezen?

Begeleiding professionele leergemeenschappen (PLG)
Een van de krachtigste manieren om te leren binnen je organisatie is het inrichten, faciliteren en modereren van professionele leergemeenschappen.

Organiseren studiereizen en beursbezoeken
Soms heb je voorbeelden nodig om het kwartje te laten vallen. Soms moet je weer eens kijken buiten je grenzen, wat is gaande in onderwijs van de 21ste eeuw? Binnen scholingstrajecten én als losse inspirerende gebeurtenissen organiseert Elleke Verwaijen Onderwijs Training en Advies studiereizen en beursbezoeken; van High Tech High in San Diego tot Educa Online in Berlijn.

Innovatietrajecten rond onderzoekend leren
Scholen worstelen met het “Hoe” van innovatief onderwijs. We willen wel, maar hoe doen we dat dan?! Maar als scholen aan de gang gaan met het “Hoe” komt de vraag van “Waarom” ook voortdurend langs. Daar hebben leraren en teams tijd voor nodig. Ze moeten de ruimte en de begeleiding krijgen om in veilige context iets uit te proberen. En handvatten, rubrics, inspiratie, kerndoelen en loslaten van de "oude methode".

Didactische Gereedschapskist voor activerend ict-rijk onderzoekend leren
Het traject Didactische gereedschapskist is een volledig traject waarin uw docenten getraind worden om ICT optimaal in te zetten bij het eigen onderwijs gericht op activerend en onderzoekend leren. U vult als het ware uw didactische gereedschapskist.